26 jan. 2017

Stress och test

En del dagar är det lätt att bli stressad av allting, utan synbar anledning. Idag har jag haft en sådan dag. Jag som är stresskänslig försöker hantera det på bästa sätt genom att ta en promenad 
och sedan dricka te och virka vidare på min filt. 
Jag försöker dessutom lära mig redigera film, bara för att jag tycker det är kul att lära mig nya saker, så det kommer nog en och annan liten filmsnutt här ett tag framöver.
Är ni intresserade av små filmsnuttar? Vad de kommer handla om vet jag inte än. jag provar mig fram.

Promenaden var i alla fall skön och det känns alltid bra att vara ute en stund när det är ljust.
Jag strövar runt lite på ön och tittar på isen och vatten där jag kommer åt. 
Inget fiske från bryggan. Det kändes ändå inte särskilt aktuellt. 
Vattennivån är ganska normal nu, till skillnad mot för några veckor sedan när den var rekordhög med ca 130 cm över det normala.
Nu ska jag fortsätta virka!

1 kommentar:

  1. Gillar dina filmade snuttar. De är så otroligt tänkvärda. Nu ska jag sy med min sykompis via Skype. Vilken bra uppfinning. Vi kan sy ihop när vi har en stund över och behöver inte packa ihop hela sykittet och köra en timme. Inte riktigt som att träffas i verkligheten men mycket bättre alternativ än att inte träffas alls. Ha en underbar helg. Kram från ett grått Tjörn.

    SvaraRadera