14 feb. 2017

Prototyper är grejen

Jag har funderat ett tag på att testa att sy en ny modell av påsen som passar det mesta, en modell med blixtlås, så idag satte jag igång med att göra en prototyp.
Jag mätte inte utan utgick från en tygbit jag redan hade och jag såg med en gång att den blev för smal i relation till höjden men jag skulle ju bara testa så det gjorde inget.
Jag gillar verkligen hur blixtlåset och handtaget blev. Precis som jag tänkt mig. 
Tanken är att vika ner översta kanten om man har en stickning eller virkning i påsen så att garnet inte fastnar i blixtlåset medan man stickar eller virkar. 
I det här läget är jag nöjd med hur påsen förvandlas till en stadig väska när kanten är nervikt, där nystanen kan ligga kvar medan man arbetar. 
Luna tyckte också att det såg bra ut med nedvikt kant. 
Däremot är jag inte nöjd med proportionerna när den är stängd, det är för likt ett mjölkpaket, men jag kommer fundera på bättre mått för att få det som jag vill ha det. 
Det var en rolig stund vid symaskinen. 
Det har varit en riktigt vacker dag. 
Hade det varit blad på buskarna hade vi inte sett alla stenarna som syns i gattet nu när det är så lågt vatten.
Nu ikväll firar naturen Alla hjärtansdag med att färga himmel och hav i rosa. 

2 kommentarer:

  1. Det skall bli spännande att se det färdiga resultatet

    SvaraRadera
  2. åhhhh <3
    jag beställer ett par stycken!!!
    kraMyz

    SvaraRadera