10 mars 2017

Glamour på mitt sätt

Varje fredag behöver lite flärd och dagens glittrande glamour är en Lintilla-sjal med silversprakande look. 
Mönstret är ett köpemönster på engelska gjort av Martina Behm och jag har tidigare stickat en turkos som jag slitit ut, bokstavligen, och en som jag lottade ut till en bloggläsare för länge sedan. Nu var det dax att göra en ny och inspirerad av Hermiones klänning på julbalen i filmen Harry Potter and the goblet of fire så blev det en rosamelerad volangsjal. 
Det underbara garnet är Moods of colors Glitter no 1 i färgen Sparkling rose moods no 2. Garnet består av 75% merinoull, 20 % nylon och 5% silverstellina.  
Den här långsmala typen av sjal är det jag själv helst använder. Lätt att bära på många olika sätt. 
Jag försökte få silverglittret att fastna på någon bild men det visade sig vara helt omöjligt. Kanske om solen hade varit framme men det är den inte. 
Så låt helgen börja!
Med lite extra flärd!

1 kommentar: