5 mars 2017

Inte som vanligt

Ibland är det spännande att röra sig utanför sin vanliga komfortzon och när jag hoppade på Westknits senaste mysteriestickning förstod jag att jag skulle komma att göra sådant jag vanligtvis inte gör.
Jag stickar med restgarner från sjalar och sockor och garnet ska hållas dubbelt. Jag byter färg vart fjärde varv, en tråd i taget, och i och med det bildas flytande övergångar mellan olika färger. Det kommer bli ungefär en miljon trådar att fästa på ett eller annat sätt. Några trådändar ska lämnas hängande för de ska användas till något "fancy". Spännande!
Man stickar på ena ledden och på den andra, säkerligen på tredje och fjärde också så småningom. 
Ett kort besök hos finaste brudarna har vi hunnit med idag. Sötnosarna! 
Efter kraftig blåst sedan igår så har nu den utlovade snön börjat falla. Det har förvarnats om cirka 20 cm. Vi får väl se hur mycket som lägger sig. 
Än så länge är marken knappt vit men det kan ju ändra sig ganska snabbt. 

2 kommentarer:

  1. Jag stickar också den sjalen men hoppas kunna göra den stor som en filt, "shlanket", som westknit kallar det. Låter den bli som den blir och väljer färger efterhand som humöret tillåter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satsar på den mindre storleken och hoppas att mina rester i vald färgskala räcker annars får jag improvisera. :)

      Radera