2 maj 2017

På vakt

Är du på din vakt? Luna är alltid på sin vakt i den händelse att det skulle dyka upp okända varelser i allmänhet och stora farliga hankatter eller hundar i synnerhet.
Min mage är fortsatt på sin vakt och är ytterst skeptisk till allt jag stoppar i den. Det är väldigt tröttsamt. Väldigt, väldigt tröttsamt. 
Medan jag funderar på vad som orsakat det hela gör jag som jag brukar, jag stickar. 
Modellen heter Touch the sky och det är ett köpemönster som finns på Ravelry. Jag stickar i Geilsk bomull/ull.

Jag fick idag hem två finhärvor som jag beställt från Kate Selene. 
De är helt ljuvliga och det är synd att det inte finns doftbloggfunktion för de luktar underbart gott. Jag tänker chokladglass med strössel när jag ser garnet. En chokladglassjal, låter inte det läckert?

Det har varit en vacker dag som nu övergått i en ännu vackrare kväll. 
Råbocken är ute på finpromenad och inspekterade hur det går med vår bryggombyggnation. Han lämnade inga kommentarer i det här läget. Han vaktar bara sina gångvägar.
Jag står på altanen och andas in djupa långsamma andetag och tänker på stort och smått. 
Tacksam.

1 kommentar:

  1. Elisabet Sandberg3 maj 2017 kl. 06:37

    Så fina bilder alla! Ingefära är bra för orolig mage. Testa att göra shot med färsk ingefära,citron och gurkmeja och ta morgon och kväll. Ha en fin dag i vårsolen :) Hälsningar Elisabet

    SvaraRadera