24 juni 2017

Blåast av allt

Vad har ni använt midsommardagen till?
Jag har suttit på bryggan i solen och maken har gjort i ordning båten för kommande turer. 
Luna älskar att vara på bryggan så hon var förstås med.

Jag har också tagit några bilder på mina små korta sommarsockor som varit färdiga ett tag. 
Det är ljuvligt mjuka och är stickade av små minihärvor jag fått med garnbeställningar från Kate Selene.  
Minihärvorna har varit lite olika stora, små godisbitar av merino/nylon och jag ville gärna göra något av dem. 
Vanliga bassockor med väldigt korta skaft och stickor 2,25 mm. 
Sötaste sommarsockorna jag gjort. 
Dagen har också ägnats åt sill, jordgubbar och sommarblommor. Sånt som hör till en midsommardag.
När våra barn var små sjöng vi Majas alfabetssånger så ofta att de sitter fast i minnet och jag älskar dem. Många av dem är sommar! 
Klicka på texten för att lyssna på en av de finaste.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar