12 juni 2017

Brygglivet

Som jag har längtat efter lite bryggliv igen!
Att bara kunna stå på bryggan en stund, titta ut över havet och andas. Långsamt. Det är bland det finaste jag vet oavsett om det är stilla eller blåser, är morgon eller kväll, sol eller regn. Jag kan till och med stå ut med myggen en stund bara för att få stå där.
Maken tycker att det är nödvändigt med båt men jag är så nöjd med brygga.

Jag är ganska säker på att katterna också älskar bryggliv. 
De kan sitta där och kika ner i vattnet eller spana på sjöfåglarna långa stunder.

Jag stickar en sjal som heter ungefär Vattennymfernas näste, Sprite´s fen. Jag stickar i ett garn vars färg heter Merfolk, havsfolk. Finns det någon mer passande plats att sticka den än på bryggan? 
Under vattnet då möjligen men det passar inte mig så bra.  
Den nya bryggan luktar så gott! 
Innan vi går in gör Luna lite konster för mig. Balansera på hammocken är lätt som en plätt. 
Tycker Luna.

1 kommentar:

  1. Å vad härligt att ni fått tillbaka er brygga. Vilket fantastiskt fint garn. Får man fråga om mer info? Hälsningar från Birgitta på ett otroligt försommarvacket Tjörn.

    SvaraRadera