25 aug. 2017

Dax för något nytt

Idag har den här människan ansträngt sig lite mer än vad som riktigt bra, med andra ord har jag tillbringat ganska många timmar med att vila. Det är bra, att kunna vila. Det är inte en självklarhet i vår stressade tid. Jag är inte alltid så särskilt bra på att vila men vissa dagar har man liksom inget val. Jag sänder en tacksamhetens tanke till regnet som fallit, det är lättare att vila när det regnar än när solen skiner.
När jag började återfå lite energi ville jag göra någonting men ingenting av allt jag håller på med kändes det minsta roligt eller lockande. Vad gör man då? Jo man börjar så klart på något nytt.
I juni förra året fick jag två fina ullflätor av Maja och den ena kom väl till pass idag. 
Det var väldigt länge sedan jag spann på slända men den fanns nära till hands och spinnrocken står just nu i källaren så den orkade jag inte hämta. 
Det gick över förväntan bra. Så roligt! 
Det är rätt jobbigt för axlarna att spinna men lite i taget så blir det snart garn och att spinna lite gjorde mig så glad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar