11 aug. 2017

Lagrade minnen

Så kom fredagen och jag hade gjort massor med planer för vad jag skulle göra. Ingenting av det blev gjort. Ingenting. Det fanns varken kraft eller lust eller någonting. Bara att acceptera läget, sitta i skuggan och virka lite. Virka är bra, när ingenting annat fungerar så kan en virkning vara räddningen för att man inte ska känna sig helt onyttig.
Av en händelse så drog jag igår ut en låda där det låg en virkning som påbörjades för flera år sedan. Jag har inte virkat på den sedan vi flyttade in i huset vid havet och när jag tog den i händerna så var jag i tanken tillbaka i vårt gamla hus, det som jag tyckte så mycket om och som jag saknade väldigt i början men inte så ofta nu. Jag mindes var jag satt när jag virkade på den senast. Tänk att minnen kan finnas lagrade i saker på det där sättet!

I stället för att fortsätta med regnbågsfilten så virkade jag några rutor.
Det fanns 41 i påsen och ganska mycket garn. Idag har det blivit sju rutor till.
Jag gör ingen plan för i morgon tror jag men jag hoppas få lite sytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar