26 aug. 2017

Te och kex

Diagon Alley. Så heter sockmönstret.
De blev inte blå, inte klarblå i alla fall, men de är fina ändå, sockorna stickade av en sockblank från Easyknits i färgen Hero.
Svåra färger att fånga på bild, både den röda och den blå.
Nu ska jag luta mig tillbaka en stund, dricka en kopp te och ta ett kex. 
Njuta lite av att det är lördag. Dagen blev inte alls som jag hade tänkt men så är det ju allt som oftast. 
Jag är lite avis på alla som varit på sy- eller ullfestival eller något annat kul men jag tänker att det är bra att jag är hemma och använder garn och ull jag redan har. Jag spinner en liten stund, stickar lite på en ärm och tänker att det allt är precis som det ska vara. Det är lördag, det är augusti. Det är varmt och skönt och för en gångs skull blåser det inte. Precis så här ska det vara, med en kopp te och ett kex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar