6 aug. 2017

Utveckling som syns

För första gången på flera veckor har jag suttit i tvsoffan en stund. Luna blev stormförtjust och sov som en stock intill mig när jag tittade på stavhopp.
Myskatten. 
Jag har mest virkat på regnbågsfilten men har också stickat några maskor på evighetsprojekt. 
Den här sjalen blir nog aldrig klar eftersom jag bara gör några varv om året men det är ändå ett långtidsprojekt med sin egen tjusning. Man kan tydligt se utvecklingen av mina färdigheter i flerfärgsstickning och bara det gör det värt att låta stickningen leva även om den växer väldigt långsamt. Jag har testat många olika sätt att hålla garnerna, båda i en hand eller att kasta den ena med höger hand, och olika långa avstånd mellan garnbindningen på baksidan och en del andra saker. En del funkar, annat funkar inte alls så bra. En lärsjal helt enkelt. 
-En lärsjal, knasigt matte! verkar Minerva tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar