8 sep. 2017

Ändrade planer

Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?
Jag tänkte ha två olika rosa nyanser och vitt i Wishmaker-sjalen men när jag stickat en bit kom jag på att jag hade två nystan nougatbrunt i garnhyllan och brunt och rosa är finfint ihop tycker jag.
Jag hade tänkt lägga all sticktid på koftan jag håller på med men jag ändrade mig visst där också och sticker emellan med den här sjalen. Rätstickning är racerstickning för mig så jag hoppas den här snart blir klar. 
Här har det regnat nästan hela dagen. Jag har kurat i soffhörnet och plockat fram ett nytt blockljus. Mitt ljusförråd är ganska stort men det hindrar inte att jag slinker in på Liljeholmens fabriksbutik och köper fler då och då. Det är lyx att kunna köpa bra ljus som brinner länge genom att plocka precis vad man vill ha och jag vill nästan alltid ha turkosa blockljus. Fast rätt vad det är kanske jag ändrar mig.
Sådant händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar