25 nov. 2017

Ljushuvud

Jag vet, det är en vecka till första advent, men det hindrade mig inte att plocka fram ljusstakar och stjärnor när jag putsat fönstret i burspråket. 
Vi bor vid vägs ände och det är nästan alltid mörkt så här års och det känns härligt att pynta med ljus. Maken har satt upp några slingor ute också och det är så mycket bättre att komma hem till en upplyst trädgård än till en mörk.

Det finns ett gratismönster på en mössa, på engelska, som heter Hermione hearts Ron och en sådan har jag stickat i Lima från Hjertegarn. Jag följde mönstret och då blev mössan några varv för lång för mitt huvud men jag tycker att den funkar med uppvikt resår så jag låter den vara som den är.
Det är ett jättefint mönster med lite spets och enkla flätor. 
Någon dag gör jag säkert en till. Mössor är så roligt att göra, det går fort och är användbart direkt.

Spetsmönster kan man nästan säga att det är på våra ljusgranar också. 
De är så fina och jag blir glad varje gång jag ser dem. Hurra för ljus och fina lyktor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar