25 feb. 2018

En dag med Filifjonkan, hattifnattarna och Mymlan

Stora snökanonen är på och det har vräkt ner snö hela långa dagen.
Vi tycker att det är ganska mysigt att elda i kaminen, dricka te och njuta av att det är söndag men
Morris var tvungen att jobba. Oj oj oj så många snöflingor han jagat idag. Nu är han helt slut.
Jag har passat på att sy och fotografera till en ny beskrivning; väskor med blixtlås. 
Hattifnattarna, Snusmumriken, Mymlan och Filifjonkan var så samarbetsvilliga så det blev en rolig stund. 
Mumintyget är ett örngott, inköpt för att klippa sönder och sy om, handtagen är från en lyxig shoppingkasse som jag tagit tillvara och det prickiga sidenbandet är återbruk från något annat som jag inte minns just nu. Fodret är vårgrönt bomullstyg från Stoff och Stil. 
Nu har jag många foton att sortera och välja bland och många bildtexter att skriva men det får bli en annan dag. Det största jobbet är i alla fall gjort och snart kommer det en ny fotobeskrivning här i bloggen!
Rosa och grönt, det är fint det, särskilt en vintervit dag som idag, och Tove Janssons figurer gläder mig alla dagar, i alla väder.
Clivian som blommar är också fin, den gör att jag blir alldeles varm och glad inuti. Det bor så mycket lycka i blommor att det smittar!

2 kommentarer:

  1. Väldigt fin väska du sytt och jättebra med återbruk! Det är alltid lika trevligt att läsa din blogg. Ser fram emot beskrivningen på din väska.

    SvaraRadera
  2. Du gör så underbart fina väskor!! Detta tyget är precis vad jag tycker är fint❤ //Marie

    SvaraRadera