10 apr. 2018

Magnolia

Vi har en magnoliabuske men den blommar inte och har hittills aldrig gjort. Jag hoppas att den en dag ska göra det. Magnolior som blommar på bar gren, det är något särskilt vackert med det.
I brist på blommande buske så tröstar jag mig med magnoliasockor
Mönstret är gjort av Helen Stewart/Curious Handmade och är det andra i The Handmade sock society. Det första mönstret var Winter Rose
Mönstren  finns just nu bara i kollektionen men kommer så småningom släppas som separata mönster.
Mina sockor är stickade i Stranded Dyeworks Fjord sock i färgen Sister, en perfekt magnoliafärg tycker jag.
Flätor och spets, inte svårt men heller inte något man ska sticka blundandes. 
Idag har det varit grått hela förmiddagen, nu skiner solen men det är blåsigt och ganska kallt. Bra sockväder.

2 kommentarer: