21 nov. 2012

Kärlek till böcker

Tack Ingbritt för att du stack Drottningen vänder blad i min hand! Vilken charmerande liten berättelse - och jag kände mig som drottningen av England för ett tag, en drottning med läshunger. Ljuvligt, roligt och ändå möjligt. Tror ni det verkligen går en bokbuss till Windsor castle?
Jonathan Tropper har jag nämnt förut, då gällde det hans bok Sju jävligt långa dagar. Nu har jag läst Konsten att tala med en änkling - en hjärtskärande historia om en kille som blir änkling i unga år och dessutom styvfar till en tonåring. Boken är riktigt rolig och innehåller många skrattpassager men är som sagt också sorglig. Inte så man gråter, men man vill. I boken blandas en berättad story med krönikor och till och med mailkonversationer. Spännande grepp och frågan är - kan man utrota kaniner?

Ninananininananaa - det var dagens boktips!

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade den. Klart man måste tipsa om mysiga böcker.
    Ingbritt

    SvaraRadera
  2. De där böckerna verkar intressanta, tror det blir ett besök på AdLibris! ;-)

    SvaraRadera