27 nov. 2012

Kropp och knoppvilja

Jodå, sakterliga jobbar jag mig fram genom högarna med saker i syrummet och även om jag inte sytt idag så har jag i alla fall broderat. Alltså, det bästa är ju att göra färdigt en sak medan den är aktuell så att säga, men nu, några dagar innan första advent, så har jag broderat klart höstblommorna...
Duken är inte på långa vägar klar, men det är ju långt till nästa höst. 
Blommorna är ett broderi från Husqvarna för den stora endless-bågen.

Den här lilla hörnan i syrummet tycker jag om. Det är en bandhållare från Panduro och en gammal minibyrå från IKEA. 
Långt ifrån alla mina band är upprullade på träspolarna, men några och resten finns i lådorna.

Resten av kvällen ska jag bara slappa, för det vill kroppen. Slappa och virka kant, för det vill knoppen.
Min Vernal Equinox är alldeles snart klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar