28 juli 2016

Grå, röd och rosa var min dag

Vi vaknade till en regnig morgon och det var både lite trist och väldigt skönt på samma gång. Även om det slutade regna  redan på tidig förmiddag så har jag tillbringat största delen av dagen inomhus. 
Vila, tvätta, fixa sånt som måste fixas och försöka lappa och laga och ta hand om sånt som är trasigt. Tras kan se ut på många sätt och ibland syns det inte ens. 
En enda hylla i garnskåpet gjorde jag i ordning och några härvor garn i en ojämn och lite knepig grovlek sa att de ville bli en filt. Vem är jag att neka dem? De kommer inte räcka så långt men det går säkert bra att komplettera med annat. 
Gråvädret fortsätter även om det syns rosa små luckor i allt det grå. Rosa luckor - jag koncentrerar mig på dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar