28 dec. 2016

Stubbar och strumpor

Sista onsdagen det här året bjöd på solsken. Det har varit många soldagar i november och december och det är skönt.
Jag gick en liten runda och tittade till några andra vikar än den vi bor vid. 
Ibland gör naturen egna konstverk av sådant som människan ställt till. 
Den mest spännande stubbe jag sett på länge! 
Stensötan passade på att sola sig, precis som jag. 

Isen ligger på några små pölar och gölar men havet är helt öppet. 
Julaftonssockorna är färdiga. Kanske är de årets sista par sockor. 
Spetsmönstret är från Mercury socks, ett gratismönster på Ravelry, men sockan i sig stickade jag utan att följa mönstret. 
Garnerna är från Limmo Designs garnadventskalender. 
Årets kanske näst sista sockor är stickade i Kroy socks köpt på Fjällbo shop
Färgställningen kallas mullbär. 
De här mjuka sköna sockorna har redan flyttat hem till syrran. 
Jag undrar hur många sockor jag stickat i år, har inte räknat dem tyvärr. 
Kanske hinner jag med ett par till innan nyårsklockorna ringer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar