1 feb. 2017

Övertalning nödvändig

Årets första februaridag har varit en grå historia. I alla fall i den lilla del av världen där jag bor. Jag fick tjata på mig själv länge och väl innan jag slet mig från värmen och garnet inomhus och tog mig ut. Det gick åt både mössa och den stora Find your fade-sjalen för att jag ens skulle överväga att gå en runda.
Efter fyra kilometer kunde jag konstatera att det inte var så tokigt utomhus men då kunde jag med gott samvete sätta mig bland garnerna igen.

Filten växer lite i taget.
Bara för att det är ett restgarnsprojekt behöver man inte använda all världens färger huller om buller, man kan men man kan också välja en del av färgskalan och det föredrar jag. 
Jag har förvånansvärt lite restgarn i lila färger. Det måste jag nog ändra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar