26 feb. 2017

Skymningstid

Då och då virkar jag en liten bit på den stora restgarnsfilten.
Just nu är den ca 90 x 180 cm och större ska den bli har jag tänkt. 
Att begränsa färgskalan i den känns fortfarande helt rätt, det räcker bra med blått, grönt, grått och lila. 
Våra fyrfotingar börjar få vårkänslor, inte så att de ska ut och fria för alla tre är kastrerade, men vinterpälsen börjar släppa, Nu väntar en intensiv kamp mot kattpäls på golv och möbler. Det är inte något jag ser fram emot men med borste och dammsugare ska det gå och vi får ju mus- och råttfritt som kompensation.
Vi har fortfarande en ljusslinga kvar ute. Det är så mörkt här vid havet att lite extra ljus behövs ett tag till. I år ska jag försöka omfamna skymningen, en tid på dygnet jag alltid haft lite svårt med. Skymningen och jag ska bli vänner. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar