5 feb. 2017

Snösmältning

En lugn och stilla söndag kan vara bland det bästa som finns. Jag har stickat klart första ledtråden på en mysteriestickning. Det är Curious handmades Snowmelt, ett köpemönster på Ravelry, och jag har valt tre färger som verkligen smälter samman.
Ett helt enfärgat, ett melerat med guldtrådar i och ett med prickar i gult, grönt, rött och lila. Kanske är de för lika varandra, kanske blir det så bra som jag hoppas. Mönstret sträcker sig över fem veckor och i början på mars kommer sista ledtråden.

Jag virkar på min restgarnsfilt av gröna, blå och grå garner. 
I en fin turkos present sparar jag restgarner i rosa, rött och orange för ett kommande projekt.
Mina idéer tar aldrig slut och jag hoppas inte lusten att skapa heller gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar