25 feb. 2017

Vårvinter och regnbågar

Det är en strålande fin dag med fåglar som sjunger och sol som värmer.
Snart sitter vi ute på altanen igen och lyssnar till havet och vinden och drömmer oss bort medan vi vänder ansiktet mot solen.
Än är björkarna bara men livet spirar i dem likväl. 
Maken och sonen har beskurit äppelträden och katterna busade glatt med grenarna på marken. Jag har tvättat och hängt den på tork utomhus. Visst är det något visst med de här fina vårvinterdagarna? 

Det rinner sockor ur mina stickor men det är så roligt att göra dem och när garnet är så fint som det här regnbågsfärgade, ja då går det fort.
Garnet är färgat av Moods of colors och det är ljuvligt mjukt och färgerna klara och fina. Jag rekommenderar ett besök i webshoppen, Gro färgar med jämna mellanrum och det finns inte många av varje färg så det gäller att passa på när något lockande dyker upp. 
Mina vanliga bassockor med en Fish lips kiss-häl på stickor 2,25 mm och ett litet restnystan av rött garn till häl och mudd. 
Nu ska jag fortsätta njuta av lördagen. Hoppas din dag också är fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar