11 mars 2017

Rosor och ränder

Jag har längtat till Gotland i flera år. Det är många år sedan jag var där trots att vi bor så nära färjeläget. Så fort jag har ork och energi ska jag åka dit! Jag bara måste!
Pia Kammeborn har gjort ett mönster med klassiska bladbårder och rosor som heter Längtan till Gotland (köpemönster på svenska eller engelska). Det är många som stickat sockorna i allsköns färger men jag valde att göra mina gula och grå, grellow som det kallas på engelska. 
De fantastiska sockgarnerna är från Fru Valborg. De är färgade av Petra som har butiken och lystern är helt otrolig! Supervackra garner som måste få komma till sin rätt och det tycker jag att de gör i de här sockorna. 
Det är merino och nylon, mjukt och hållbart. Det gula heter Desert sun och det grå Ash. 
Rosor och ränder, kan det bli bättre? 
De här sockorna hamnar högt på min tio-i-topp-lista. 
Nu har jag längtan till Gotland på flera sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar