5 maj 2017

Skiraste spetsar i vinden

Romi´s mystery shawl 2017 får nu äntligen visas upp, nu är den inget mysterie längre.
En fantastiskt rolig stickning med det ena vackra mönstret efter det andra i de fem veckor som mysteriet höll på.
Min sjal är stickad i alpackagarn, tre olika märken men alla med samma garntjocklek. All info finns på min Ravelry-sida
Sjalens mönster är asymmetriskt vilket kändes nyskapande och kul för en halvcirkelformad sjal.
Det fortsätter att blåsa hårt här vid havet så det var en utmaning att ta bilder men det glittrar så vackert på havet så jag ville ta några bilder. 
Uddspetsen är nog den finaste jag stickat någonsin. 
Som tårtpapper. 
Det har blivit många rosa projekt den här våren, det har känts nödvändigt på något sätt. 

Den här tröttluvan börjar äntligen återhämta sig en aning efter en dryg veckas magbekymmer. Hoppas det håller i sig nu.
Och vet ni, nu blommar slånbärsbuskarna! 

Jag tror Blå Jungfrun blåst ifrån oss en liten bit, trots att det blåser in mot land.

6 kommentarer:

  1. Din sjal är skir som en blommande slånbuske, den passar årstiden perfekt. Kristina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja spetsen och slånblommorna påminner verkligen om varandra. :)

      Radera
  2. Svar
    1. Både rosa och vit, så passande :)

      Radera
  3. Så jättefin och den klär dig så bra!! Blir sugen att göra en sådan! Spetskanten är ju suverän men ser svår ut. Är den det? Kicki/bellathyra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spetskanten är fiffigt gjord och inte alls så svår och du kan alltid fråga om du skulle undra över något!

      Radera