12 juli 2017

Bokvåg

Jag har flyttat mig från John Steinbeck till Virginia Woolf och njuter av varje rad, ord som flödar i ett både osammanhängande och självklart flöde. Berättelsen är som mina egna tankar som far hit och dit, från stort till smått, från oväsentligt till livsviktigt.
Att som barn observera det som händer och försöka tolka det med sin begränsade uppsättning av referensramar, på ett barns naiva och samtidigt kloka och rena sätt. Att observera och inte synas och  samtidigt vilja finnas och bli lyssnad på men utan att vuxna tar någon notis mer än möjligen att klappa en lite förstrött på huvudet. Att stå där med alla sin frågor och tankar som om man inte fanns.

"Öar av ljus ligger och flyter på gräset, sade Rhoda. De har ramlat ner genom träden."

Så vackert, så perfekt beskrivet. Vilken tur att jag har mer än halva boken kvar.

Vacker och perfekt blir också min Vila Wrap tror jag.
Den ska bara torka sen får jag prova och känna om den ligger bra runt axlar och hals.

Vi har haft en väldigt grå dag här idag. Det kommer inte bli någon malvafärgad kväll som det var igår men 
det finns öar av ljus även ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar