31 juli 2017

Magi!

Jag har under våren prenumererat på en garnklubb från A homespun house med garn och stickmarkörer inspirerade av Harry Potter (ja, han dyker upp här igen!). Alla paket har kommit som de skulle utom junipaketet som aldrig dök upp. Jag hade nästan gett upp hoppet men idag låg det en söndersliten och ihoptejpad påse i brevlådan.
Just idag, 31 juli, har Harry Potter födelsedag och vad står det på stickmarkören?
Happee Birthdae Harry! Helt rätt dag för det här paketet att hitta hem till mig! Magiskt.

Backar jag ett par dagar så tillbringades en del av helgen i bilen och medan maken körde passade jag på att sticka på min Confetti-tröja.
Vi har blivit så väl omhändertagna. I fredags bjöds vi på Hjälmare-kräftor 
och i lördags på grillfest där drickan matchade både mig och maken. Vilken fullträff!
 
Tidigare på lördagen besöktes en textilloppis i Johannisdal. Det fanns alla sorters dukar 
och tyger  
och annat smått och gott.
En god lunch intogs på Magdakullan och  
även där kan man fynda loppisgrejer. Ser ni glasröret i mitten på bilden? 
Det är fullt av knappar och följde med mig hem liksom några tyger, grova stickor och handspunna garner från Johannisdalloppisen. 
En toppenhelg!

Jag stickar som vanligt sockor och just idag tycker jag att det passar extra bra att göra regnbågsränder. 
Det grå garnet är från Fru Valborg i färgen Ash och ränderna är rester från bredrandiga regnbågssockor
I och med detta är juli slut. 


1 kommentar: