13 juli 2017

Tänk tänk tänk

Efter en riktigt varm och solig dag behöver man sy ett par leggings. Ja, så tycks jag tänka i alla fall för ett par grå leggings finns nu i min garderob. 
Jag har funderat länge på om jag skulle kunna sy några som sitter bra eftersom all jersey töjer sig lite olika men de här sitter perfekt hela vägen ner utom runt fotlederna där jag ska ta in lite grann på nästa par. 
Efter mycket tankearbete så bestämde jag mig till slut för att sy samma resår som jag använder till trosor i midjan. Det blev riktigt bra. Ingen knölig kanal med resår i utan allt är liksom på rätt plats från början. Perfekt.
Nu har jag gjort ett mönster som passar mig så i fortsättningen blir det inga köpe-leggings på mina ben, däremot får jag en anledning att köpa mer enfärgad trikå... 
En skön dag börjar lägga sig till ro. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar