15 sep. 2017

På mitt sätt

Så här alldeles i mitten av september, när regnet faller med stora blöta droppar och kvällarna är mörka och tröttheten ligger som en tung filt över allt får man roa sig så gott man kan. Jag har roat mig med att brodera en fjäril på en liten tygbit.
I morgon är min plan att brodera fjärilen på en tillklippt klänningsdel och eftersom det är ett nyköpt broderi ville jag testa det först, innan jag spänner klänningstyget i bågen.
Det kommer bli toppenbra tror jag.

Jag har också stickat på en liten barnmössa. Förhoppningsvis kommer den passa en sexåring. 
Mönstret är Garnomeras våffelmössa och garnet är Ulrika från Svarta Fåret. 
Så ja, jag har roat mig så gott jag kan i kväll. På mitt sätt.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du roar dig alldeles utmärkt. Jag roade mig med att sy klart ett barnvagnstäcke till en liten nyfödd tjej. Var lite sent ute så ena sidan på luckekanten sydde jag fast när vi var och hälsade på den lilla.🙈 Föräldrarna hade själva valt tyger. Kram från ett soligt och nästan vindstilla Tjörn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju alldeles perfekt, rykande färskt är ju godast! :) Vi har också nästan vindstilla idag! Det känns lite konstigt efter flera månader med blåsigt väder.
      Kram

      Radera