14 nov. 2017

Ugglespaning

Det var en vacker morgon när klockan ringde idag. En bra uppladdning innan tandläkarbesöket.
Besöket gick snabbt och lätt, en liten fraktur på en tand som lätt kunde slipas bort. Skönt.

Barntäcket jag sydde klart i helgen fick komma ut och känna på frosten. 
Söta små ugglor och samsas med prickar och droppar. 
Täcket är frihandsquiltat med olika motiv i rutor och remsor. 
Ett lekfullt täcke som tills vidare hamnar i mitt skåp, i väntan på rätt mottagare. 
Färgerna blir lite bleka i höstljuset men det är ju så det är nu och jag lägger inte tid på att redigera.  
Det är bleka färger även på naturen och den behöver ingen redigering.
Frostfint är det i alla fall. 
Blå Jungfrun höll på att lätta från sin plats, eller så log hon stort.
Jag tror faktiskt att hon var på gott humör.
Idag är det ostkakans dag och jag har inte ätit en enda bit. Nåja, det är en bra dag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar