9 dec. 2017

Julekveld

Skeindeer knits vantmysterie Julekveld är löst och mina vantar är färdiga.
Mönstret är bedårande gulligt tycker jag. Hade jag vetat motivet på förhand hade jag valt en annan färg än grönt till huvudmotivet men de blev fina ändå. 
En liten gran på tummen, hur sött är inte det?! 
Jag har stickat vantarna i Jamison & Smith 2-ply jumperweight på stickor 2,5 mm. Jag fick lite för höga varv, row gauge, med min stickfasthet så vantarna är lite längre än de behöver vara men det gör ingenting. 
Jag tycker man riktigt känner julefriden. 
Kolossalt rolig stickning och Eli/Skeindeer gör så fina mönster att jag bara vill sticka fler och fler. 
Är inte hjärtat i toppen på vanten pricken över i?

1 kommentar:

  1. Poetiskt vackra vantar! Jag hade inte hört uttrycket row gauge innan. Men det stämmer väldigt väl in på mina #julsockan, för tjohej va långa skaften blev när minskningarna och hjärtanbården var klar... ;) Men det gör inget alls! Kram Sofia

    SvaraRadera