21 dec. 2017

Julpuls

Årets kortaste dag har strålat av sol. Det må vara mörkt nu men jag fortsätter att förundras över hur många dagar solen lyst under november och december. Det har gjort något bra med humöret, i alla fall mitt humör.
Jag åkte till Kalmar för att känna lite julshoppingpuls och luncha med syrran. 
Det var inte mycket till julshoppingpuls för det var inte särskilt mycket folk på stan denna torsdagseftermiddag. Helt perfekt för mig alltså. Vi kunde lugnt strosa runt och jag gjorde några sista små inköp innan jul, som t ex ett Z-tvinnat rosa ullgarn från Ullcentrum. Kändes som en helt nödvändig julaccessoar!
Den får mig att tänka på skumtomtar, alltså måste det vara ett julgarn. Tror jag. Eller hur?

Efter ett par timmar inklusive en god lunch vinkade jag adjö till Kalmar.
Kalmar vinkade tillbaka och solen smög ner bakom horisonten.
Finfint.
Jag har stickat en hel del på Julros-sjalen, Yll o tylls knit-along. När jag hade gjort hälften av sista bården insåg jag att mitt garn inte skulle räcka så jag fick improvisera fram en ny smalare bård. 
Jag tror det blev bra och jag fick lite, lite garn över. Det hade i alla fall inte räckt till att följa mönstret till punkt och pricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar