3 mars 2018

Cyril

Dani från Little Bobbins har släppt sitt andra sockmönster. Det är det första i en serie av tre mönster, A vintage love story, som alla är inspirerade av hennes antika förlovningsring. Inuti hennes ring stod namnen Cyril och Rita och ett datum som inte längre gick att utläsa. 
Hon vet inte vilka Cyril och Rita var men hon har låtit fantasin få fritt spelrum och diktat upp en kärlekshistoria om de två. 
Första mönstret heter Cyril socks. Strukturmönstret liknar steninfattningen på ringen, det är en fyrkantig ganska stor sten, och tittar man noga på sockmönstret så kan man se steninfattningen upprepad i långa rader. 
Mina sockor är stickade i merino/nylon från A Homespun House och färgen har det underbara namnet Oh No, she´s made you a Weasley jumper! (Ja, det är en Harry Potter-referens om någon undrar.) 
Jag tycker färgerna är lite vintage-ljuva, så där som på Cyril och Ritas tid kanske. 
I mitten på mars kommer nästa mönster, Ritas kanske man kan gissa sig till, och det tredje och sista kommer i mitten på april. Jag ser fram emot att få fortsätta läsa om en fin, om än påhittad, kärlekshistoria, för mönstren innehåller så klart även Cyril och Ritas berättelse.

1 kommentar:

  1. Du skapar så vackra konstverk.Vilken lycka att vara född med den förmågan.Jag är så glad för mina senaste sockar.Där lärde jag mig ett nytt sätt att sticka sockor.Riktigt trevligt.kram.

    SvaraRadera