9 apr. 2018

Självsnäll

Vad skulle du göra om du skulle vara riktigt snäll mot dig själv? 
Träffa vänner och fika tillsammans?
Åka till en garnaffär och välja ut de allra finaste härvorna i de allra finaste färgerna 
i de allra mjukaste kvaliteterna? 
En sådan helg har jag haft, med fina vänner, gott fika och härligt garn från Stäkets hantverk. Självsnällhet när den är som bäst.
När jag kom hem så hade våren kommit! 
Ingen is och 18 varma fina grader både igår och idag. 
Det är ju bara några dagar sedan det snöade, och idag kunde jag sitta ute på trappan och sticka en lång stund efter jobbet. Härligt! 
Tillsammans med vännerna i helgen stickade jag ränder. 
Ränder går fort att sticka och det blev nästan en och en halv socka i lördags och söndags. 
Sandnes Sisu i gult och Crazy Zauberball i färgen 2332 Hourglass. Jag tror garnet räcker till ytterligare ett par.
Nu ska jag vila fem kvart i timmen och önska mig en fin vårdag även i morgon. Och några ränder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar