21 juli 2017

Rosa skörd

Jag gillar rosa men använder det inte särskilt ofta på mina kläder. Nu blir det kanske ändring på det eftersom jag sytt ännu en rosa klänning. Inte helt rosa förstås.
Harvest heter det här Paapii-tyget. 
Det är inte så stora variationer mellan klänningarna jag sytt men några detaljer här och där är olika. 
Stora sidfickor börjar jag få ganska bra snits på nu. 
Jag gillar verkligen det här tyget och än så länge finns det att köpa på Rosa Huset.

De senaste dagarna har jag ägnat åt att minska min ufo-hög. Även om jag oftast avslutar det jag påbörjar så kan det ibland ta lite tid. Jag har t ex äntligen gjort klart en löpare med maskinbroderade blommor som jag broderade 2012.
Lite mer information om veckans avslutade projekt kommer så småningom för nu ska jag krypa upp i soffhörnet och inte göra någonting. Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Underbara klänningar! Att jag inte kan sy....
    Det väcker sådan lust när man ser alla dina fina

    SvaraRadera