13 okt. 2017

Kung Bores kompis

Familiar shawl, eller som jag kallar den, De förtrogna.
En riktigt mjuk och ganska tjock sjal att mysa in sig i när det blåser kalla vindar. 
Garnet är The fibre companys Tundra i färgen Boreal. Boreal betyder ungefär arktisk eller nordlig. Ordet återfinns i Kung Bore. 
Kung Boresjalen och min förtrogna lilla Luna. Katten med väldigt långa morrhår som känner av minsta lilla grej. Hon är bästa spanaren.
Än är inte Kung Bore här, än skiner solen och varmt och havet glittrar blått. 
Fast visst är det skönt med något runt halsen. 
Nu är det komplett, The shawl Society II.
Flera av modellerna riktigt fina, några är vardagssjalar. Alla har sin plats och sitt tillfälle.
Jag köpte mönstren till första omgången av The Shawl society när de släpptes 2016 men då stickade jag inte en enda av de sex. De sparar jag på ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar