28 feb. 2018

Samma system

De senaste dagarna har all energi gått åt till vädret.
Jag är nog inte ensam om att påverkas negativt av hårda vindar, blåst som gör att det viner och tjuter hela tiden. Jag blir helt slut av det, riktigt trött och seg och en odefinierbar olustkänsla sitter i kroppen. 
Så trött att jag sov en bra stund efter jobbet. Jag tänker att det är för att jag är ett med naturen som min kropp reagerar som den gör på väder. Är det sol blir kroppen lättare och gladare, är det för varmt kommer dåsigheten, blåser det hårda vindar kryper kroppen liksom ihop för att skydda sig. Vi tillhör samma system, jag och naturen. Ja, så skulle det kunna vara i alla fall och att jag reagerar negativt på blåsigt väder har jag hur många bevis som helst på.

Ikväll har jag inte ens orkat plocka upp stickningen ur sin väska men igår stickade jag på en ärm. 
Kroppen är inte helt klar men jag stickar ärmarna först och ser hur mycket garn som blir över. Det får bestämma längden på tröjan. 
Nu kryper jag in under en filt igen och hoppas på lugnare vindar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar