3 feb. 2017

Inte bara vädret

Har man ett lila set kan man också behöva ett rosa. Det är sen gammalt. 
Mössan, som är likadan som den lila, finns som gratismönster  och vantarna är tvåändsstickade med både krus och rosor. Riktigt varma favoritvantar.

Det behövdes lite rosa idag för det var mycket som var grått. Inte bara vädret. 
Fast vädret var väldigt grått. 
Jag tänker som så många gånger förr att det grå är bra för det får andra färger att framträda klarare. Det gäller inte bara vädret det heller. 
När jag kom in efter bara en kort stund utomhus hittar jag Morris på min stickning. 
- Va, kommer du redan?! blängde han ilsket på mig. Jag drog undan stickningen och då gick han, det var ju den han ville sova på...
En liten filmsnutt finns HÄR förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar